(1) Prezentele instructiuni
reglementeaza accesul si conditiile in care se foloseste fondul construit al
Ministerului Apararii destinat cazarii, refacerii capacitatii de munca si
activitatilor recreative si sportive si stabilesc inlesnirile de care
beneficiaza cadrele militare in activitate, veteranii si vaduvele de razboi,
cadrele militare in rezerva si in retragere, pensionari militari, fostii
pensionari militari de invaliditate, soldatii si gradatii voluntari si
familiile acestora, precum si personalul civil din Ministerul Apararii, membrii
familiei si/sau alte persoane care viziteaza personalul armatei ranit ca urmare
a actiunilor militare si cel invalid si urmasii personalului armatei decedat,
participant la actiuni militare.
(2) Fondul construit al Ministerului
Apararii destinat cazarii, refacerii capacitatii de munca si activitatilor
recreative si sportive este constituit din:
a) camine militare de garnizoana si
de unitate;
b) centre de refacere a capacitatii
de munca a personalului armatei;
c) cabane militare;
d) sanatorii;
e) amenajari destinate activitatilor
recreative si sportive.
Art. 2. - Sensul unor termeni si
expresii utilizate in prezentele instructiuni este prevazut in anexa nr. 1.
(1) Sefii unitatilor de
cazare/agrement raspund de integritatea si folosirea constructiilor si
dotarilor, conform destinatiei si regulilor stabilite de structura ce le are in
evidenta si folosinta.
(2) Atributiile generale ale sefilor
unitatilor de cazare/agrement si ale personalului de serviciu se stabilesc pe
baza prezentelor instructiuni, se completeaza cu atributiile specifice unitatii
respective si se aproba de comandantii/sefii structurilor militare in a caror
subordonare sunt.
(1) Spatiile de cazare se clasifica
dupa caracteristicile constructive, calitatea dotarilor si serviciile prestate,
in categorii de confort, potrivit criteriilor prevazute in anexa nr. 2.
(2) Normele de dotare a unitatilor
de cazare cu mobilier, obiecte de inventar gospodaresc si materiale consumabile
sunt prevazute in anexa nr. 3.
(3) Clasificarea in categorii de
confort se aproba de catre seful Directiei domenii si infrastructuri, la
propunerea administratorului sau utilizatorului, inscrisa intr-un proces-verbal,
intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 4.
(1) Caminele militare de garnizoana,
centrele de refacere a capacitatii de munca, cabanele militare si sanatoriile
aflate in administrarea Ministerului Apararii sunt nominalizate anual in Buletinul
Informativ al Armatei, pana la data de 30 septembrie a anului in curs pentru
anul urmator, de catre structurile militare utilizatoare.
(2) Modificarile in ceea ce priveste
numarul de locuri si categoria de confort, precum si schimbarea sau acordarea
destinatiei unor spatii ce fac obiectul prezentelor instructiuni se aproba de
catre Directia domenii si infrastructuri, la propunerea structurii militare
utilizatoare inaintata ierarhic.
(1) Tarifele de cazare se stabilesc
de o comisie compusa dintr-un numar impar de membri al carei presedinte este
seful logisticii, iar ca membri, administratorul cazarmii, seful
compartimentului financiar-contabil si alte persoane din cadrul structurii
militare utilizatoare, pe baza normelor metodologice prevazute in anexa nr. 5,
si se aproba astfel:
a) pentru caminele militare de
garnizoana, de catre comandantii de garnizoana;
b) pentru garnizoana Bucuresti, de
catre comandantul Diviziei 1 Infanterie, comandantul Comandamentului logistic
intrunit sau de catre comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucuresti, dupa
caz, fiecare pentru caminele militare subordonate;
c) pentru caminele de unitate, de
catre comandantul/seful unitatii militare;
d) pentru centrele de refacere a
capacitatii de munca, sanatoriile si cabanele militare, de catre
sefii/comandantii structurilor militare utilizatoare;
e) pentru amenajarile destinate
activitatilor recreative si sportive, de catre comandantii/sefii structurilor
militare utilizatoare.
(2) Tarifele aprobate se afiseaza la
loc vizibil, la receptia/intrarea in unitatea de cazare.
Art. 7. - Drepturile si obligatiile
persoanelor care folosesc spatiile de cazare si amenajarile destinate
activitatilor recreative si sportive din administrarea Ministerului Apararii
sunt prevazute in anexa nr. 6.
(1) Categoriile de personal si
inlesnirile de care beneficiaza acestea in folosirea spatiilor de cazare,
potrivit prevederilor legislatiei in vigoare, sunt prevazute la cap. II-IV.
(2) Copiii cadrelor militare in
activitate, in rezerva si in retragere, ai fostilor pensionari militari de
invaliditate, ai soldatilor si gradatilor voluntari, precum si cei ai
personalului civil din Ministerul Apararii, aflati in intretinerea legala a
acestora, beneficiaza de cazare gratuita, daca nu se solicita pat suplimentar.
(1) Accesul la amenajarile
recreative si sportive aflate in proprietatea ori in administrarea Ministerului
Apararii este gratuit pentru categoriile de personal prevazute la art. 1, pe
baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, mai putin membrii familiei si/sau
alte persoane care viziteaza personalul armatei ranit ca urmare a actiunilor
militare si cel invalid.
(2) Folosirea acestor spatii este
gratuita in timpul orelor de educatie fizica militara planificate si aprobate
de catre seful structurii militare utilizatoare.
(3) Au acces la amenajarile sportive
si recreative cu plata integrala a tarifelor si persoane din afara Ministerului
Apararii, ale caror cereri sunt aprobate de utilizatori.
SECTIUNEA 1
Cazarea in caminele militare de garnizoana
Cazarea in caminele militare de garnizoana
(1) Caminele militare de garnizoana
sunt unitati de cazare in serviciul categoriilor de personal prevazute la art.
1.
(2) In limita capacitatii de
cazare/locuri de cazare disponibile si fara a se afecta activitatea de baza,
caminele militare de garnizoana se folosesc si de catre alti beneficiari, in
conditiile stabilite de prezentele instructiuni.
(1) Caminul militar de garnizoana se
subordoneaza comandantului garnizoanei.
(2) In Garnizoana Bucuresti, caminul
militar din Aleea Haiducului nr. 5-7, sectorul 6, si caminul militar din str.
Cobalcescu nr. 26-28, sectorul 1, se subordoneaza comandantului Comandamentului
logistic intrunit si se utilizeaza pentru cazarea delegatiilor militare straine,
nationale, misiuni si tranzit.
(3) Caminul militar din Garnizoana
Brasov, Str. Muresenilor nr. 29 si caminele militare din garnizoanele Alba
Iulia, Sibiu si Sulina se subordoneaza comandantului Comandamentului logistic
intrunit.
(4) Caminul militar "Crizantema
2" din Sos. Antiaeriana nr. 8, sectorul 5, se subordoneaza comandantului
Diviziei 1 Infanterie.
(5) Celelalte camine militare de
garnizoana din Bucuresti se subordoneaza comandantului Comandamentului
Garnizoanei Bucuresti.
Art. 12. - Categoria de confort a
caminului militar de garnizoana, stabilita conform anexei nr. 2, se afiseaza
printr-un insemn distinctiv, al carui model este prevazut in anexa nr. 7, la
intrarea principala a imobilului.
(1) In caminele militare de
garnizoana sunt cazate gratuit:
a) cadrele militare in activitate,
soldatii si gradatii voluntari, precum si personalul civil din Ministerul
Apararii, pe timpul cat se afla in interesul serviciului, temporar, in alte
garnizoane decat cele in care lucreaza ori isi au domiciliul, pe baza ordinului
de serviciu si in ordinea de prezentare la camin;
b) cadrele militare in activitate,
soldatii si gradatii voluntari, in situatia in care isi desfasoara activitatea
in cadrul unor unitati militare situate in alte localitati decat cele in care
sunt dispuse caminele de garnizoana si nu au primit locuinta de serviciu sau de
interventie in acele localitati si nu beneficiaza de compensatie lunara pentru
chirie;
c) ofiterii, maistrii militari,
subofiterii, soldatii si gradatii voluntari care urmeaza cursurile
institutiilor militare de invatamant si ofiterii cursanti ai Universitatii
Nationale de Aparare "Carol I";
d) cadrele militare in activitate si
soldatii si gradatii voluntari, care nu au locuinta proprietate personala, nu
au primit locuinte de serviciu sau de interventie si care nu beneficiaza, ei
sau sotiile/sotii, de compensatia pentru chirie prevazuta de lege in garnizoana
in care isi desfasoara activitatea;
e) membrii familiei si/sau alte
persoane care viziteaza personalul armatei ranit ca urmare a actiunilor
militare si cel invalid, pe perioada cat acesta este spitalizat pentru
tratament, daca vizitatorii nu au domiciliul stabil in garnizoana in care se
afla institutia medicala;
f) membrii structurilor centrale si
locale de conducere ale asociatiilor veteranilor de razboi si cadrelor militare
in rezerva si in retragere, cand se deplaseaza in interesul organizatiilor
respective, pe baza unui document justificativ care sa ateste calitatea
respectiva;
g) membrii delegatiilor militare
straine pentru care cheltuielile de cazare se suporta de partea romana, pe baza
documentelor emise de structurile militare organizatoare sau pentru care exista
intelegeri de reciprocitate.
(2) Imposibilitatea de cazare pentru
persoanele prevazute la alin. (1) lit. a) se confirma pe ordinul de serviciu la
cererea celor in cauza, de catre seful caminului.
(3) Persoanele prevazute la alin.
(1) lit. c) sunt cazate gratuit atunci cand capacitatea de cazare a caminelor
subordonate acestor institutii este depasita.
(1) Cazarea categoriilor de personal
prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b)-d) se face cu aprobarea comandantilor de
garnizoana, a comandantului Comandamentului logistic intrunit sau a persoanelor
delegate de acestia, dupa caz, la solicitarea unitatilor militare interesate,
pe durata de un an.
(2) Cadrele militare prevazute la
art. 13 alin. (1) lit. d) nu pot fi cazate in caminele militare de garnizoana
mai mult de 45 de zile de la asigurarea locuintei la care acestea au dreptul
potrivit legii sau de la data acordarii compensatiei pentru chirie.
(3) Se excepteaza de la prevederile
alin. (1) caminele militare din Garnizoana Bucuresti la care, pentru locurile
necuprinse in activitatile de protocol, aprobarea cazarii o da, dupa caz,
comandantul Comandamentului logistic intrunit sau comandantul Comandamentului
Garnizoanei Bucuresti.
(4) Cazarea categoriilor de personal
prevazute la art. 13 alin. (1) lit. e) se face cu aprobarea ministrului
apararii.
(5) Cadrele militare in activitate
si soldatii si gradatii voluntari trecuti in rezerva si care au beneficiat de
cazare gratuita in caminele militare nu pot fi cazate in acestea mai mult de 45
de zile de la trecerea in rezerva.
(1) In caminele militare de
garnizoana se cazeaza, pe baza actelor doveditoare prevazute la alin. (2), cu
suportarea de catre solicitanti a 10% din valoarea tarifelor de cazare, in
limita locurilor disponibile:
a) cadrele militare in activitate,
soldatii si gradatii voluntari, precum si familiile acestora si personalul
civil din Ministerul Apararii, aflat in garnizoana in alte situatii decat cele
prevazute la art. 13;
b) veteranii si vaduvele de razboi;
c) cadrele militare in rezerva si in
retragere, pensionarii militari si fostii pensionari militari de invaliditate,
precum si familiile acestora, care se afla ocazional in garnizoana;
d) urmasii personalului armatei
decedat, participant la actiuni militare, care se afla ocazional in garnizoana;
e) cadrele militare in rezerva sau in
retragere, declarate inapte pentru serviciul militar, ca urmare a unei boli
contractate in timpul sau din cauza serviciului militar;
f) categoriile de personal prevazute
la art. 1, mai putin membrii familiei si/sau alte persoane care viziteaza
personalul armatei ranit ca urmare a actiunilor militare si cel invalid, care
din cauza unor dezastre naturale au ramas fara locuinta.
(2) Actele ce dovedesc una dintre
calitatile prevazute la alin. (1) sunt urmatoarele:
a) legitimatia militara si actul de
identitate, pentru cadrele militare in activitate si soldatii si gradatii
voluntari;
b) documentele militare de acces si
actul de identitate, pentru personalul civil din Ministerul Apararii;
c) actul de identitate si, dupa caz,
alte documente ce dovedesc calitatea de membru de familie sau de urmas al
personalului armatei decedat, participant la actiuni militare, pentru acesta;
d) talonul de pensie si actul de
identitate, pentru cadrele militare in rezerva si in retragere, pensionari
militari;
e) livretul militar, decizia de
pensie si actul de identitate, pentru veteranii si vaduvele de razboi si fostii
pensionari militari de invaliditate;
f) certificatul de decizie militara,
pentru cadrele militare in rezerva sau in retragere, declarate inapte pentru
serviciul militar ca urmare a unei boli contractate in timpul sau din cauza
serviciului militar;
g) documente justificative eliberate
de autoritatile abilitate ale statului, pentru categoriile de personal
prevazute la art. 1, mai putin membrii familiei si/sau alte persoane care
viziteaza personalul armatei ranit ca urmare a actiunilor militare si cel
invalid, care din cauza unor dezastre naturale au ramas fara locuinta.
(1) Cazarea categoriilor de personal
prevazute la art. 15 alin. (1) lit. a)-c) se face cu aprobarea
comandantului/sefului structurii militare care are in subordine caminul militar
de garnizoana sau a persoanelor delegate de acesta, pe durate ce nu depasesc 7
zile, in limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii acesteia.
(2) In Garnizoana Bucuresti,
aprobarea cazarii o dau sefii structurilor militare utilizatoare.
(3) Pentru caminele militare aflate
in subordinea si administrarea Comandamentului logistic intrunit, aprobarea
cazarii o da/dau comandantul acestuia ori persoanele delegate de acesta.
(4) Cazarea categoriilor de personal
prevazute la art. 15 alin. (1) lit. d) si e) se face cu aprobarea ministrului
apararii, la propunerea ierarhica a comandantului/sefului structurii militare
care are in subordine caminul militar de garnizoana sau a persoanelor delegate
de acesta, pe baza documentelor doveditoare, pe o durata de maximum un an.
(1) In caminele militare de
garnizoana se cazeaza, cu suportarea integrala de catre solicitanti a tarifelor
de cazare, in situatia in care sunt locuri disponibile, urmatoarele persoane:
a) angajatii altor institutii si ai
operatorilor economici, aflati in interes de serviciu la structurile militare
din garnizoana, pe baza delegatiei de serviciu si a confirmarii unitatii
militare beneficiare;
b) membrii delegatiilor militare straine,
pentru care cheltuielile de cazare nu se suporta de partea romana, precum si
alti cetateni straini, pe baza documentelor justificative, conform
reglementarilor in vigoare;
c) membrii de familie ai
personalului civil din Ministerul Apararii, pe baza actelor doveditoare.
(2) Aprobarea pentru cazarea
persoanelor prevazute la alin. (1) este data de persoanele prevazute la art.
16.
Art. 18. - Utilizatorii caminelor de
garnizoana publica in Buletinul Informativ al Armatei, anual, pana la data de
30 septembrie a anului in curs pentru anul urmator, tarifele de cazare,
adresele si numerele de telefon ale acestora, precum si ale structurilor care
le gestioneaza.
SECTIUNEA
a 2-a
Cazarea in caminele militare de unitate
Cazarea in caminele militare de unitate
Art. 19. - Caminele militare de
unitate se folosesc pentru cazarea categoriilor de personal prevazute la art.
13 alin. (1) lit. a)-d), a soldatilor si gradatilor voluntari si a personalului
civil din Ministerul Apararii incadrat in unitatea respectiva, cu aprobarea
comandantului/sefului unitatii militare, respectandu-se conditiile de acces si
folosire stabilite de acesta, potrivit atributiilor ce-i revin din
regulamentele in vigoare si din prezentele instructiuni.
(1) In caminul militar al
Universitatii Nationale de Aparare "Carol I" din sos. Panduri nr. 60
se cazeaza gratuit urmatoarele categorii de persoane:
a) personalul Ministerului Apararii,
care urmeaza cursuri in cadrul Universitatii Nationale de Aparare "Carol
I" sau al Colegiului National de Aparare si are domiciliul in alte
garnizoane;
b) cadrele militare in activitate,
personalul civil din Ministerul Apararii, soldatii si gradatii voluntari mutati
in interesul serviciului sau repartizati/numiti in functii/incadrati la
Universitatea Nationala de Aparare "Carol I" sau la Statul Major
General, care nu au locuinta proprietate personala in Garnizoana Bucuresti, nu
au primit locuinta de serviciu sau de interventie in Garnizoana Bucuresti si nu
beneficiaza, ei sau sotiile/sotii acestora, de compensatie lunara pentru
chirie;
c) sotiile/sotii persoanelor
prevazute la lit. a) si b) si care sunt cadre militare in activitate ori
soldati si gradati voluntari.
(2) In caminul militar al
Universitatii Nationale de Aparare "Carol I" din sos. Panduri nr. 60
se cazeaza, cu suportarea a 10% din valoarea tarifelor de cazare, membrii de
familie ai cadrelor militare in activitate si cei ai soldatilor si gradatilor
voluntari prevazuti la alin. (1) lit. a) si b), la solicitarea acestora.
(3) In caminul militar al
Universitatii Nationale de Aparare "Carol I" din sos. Panduri nr. 60
se cazeaza, cu suportarea integrala a tarifelor de cazare, si membrii de
familie ai personalului civil din Ministerul Apararii.
Art. 21. - Centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei se subordoneaza structurilor
militare cu statut de utilizator.
Art. 22. - Categoria de confort a
centrelor de refacere a capacitatii de munca a personalului armatei se
afiseaza, printr-un insemn distinctiv, al carui model este prevazut in anexa nr.
7, la intrarea principala a imobilului.
(1) In centrele de refacere a
capacitatii de munca se cazeaza categoriile de personal prevazute la art. 1,
mai putin veteranii si vaduvele de razboi si membrii familiei si/sau alte
persoane care viziteaza personalul armatei ranit ca urmare a actiunilor
militare si cel invalid, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, cu
suportarea tarifelor de cazare ce se stabilesc de catre administratorii
spatiilor, pe baza cheltuielilor reale, fara alte adaosuri.
(2) Au prioritate in folosirea
centrelor de refacere a capacitatii de munca cadrele militare in activitate,
soldatii si gradatii voluntari si personalul civil din Ministerul Apararii.
(3) Cadrele militare in activitate
si soldatii si gradatii voluntari din Ministerul Apararii care beneficiaza, in
conditiile legii, de concediu de odihna suplimentar, ca urmare a participarii
in afara granitelor tarii la misiuni de aparare colectiva, in sprijinul pacii,
de asistenta umanitara, tip coalitie, sau individuale, au dreptul, pe durata
acestui concediu, la cazarea gratuita in centrele de refacere a capacitatii de
munca a personalului armatei.
(4) Cheltuielile de cazare pentru
personalul prevazut la alin. (3) se suporta de structurile militare
organizatoare.
Art. 24. - Utilizatorii centrelor de
refacere a capacitatii de munca a personalului armatei publica in Buletinul
Informativ al Armatei, anual, pana la data de 30 septembrie a anului in curs,
pentru anul urmator, capacitatile de cazare disponibile, defalcate pe module,
serii si categorii de confort, tarifele de cazare, adresele si numerele de
telefon ale acestora, precum si ale structurilor militare care le gestioneaza.
(1) Cererile pentru locurile de
cazare se inainteaza astfel:
a) pentru cadrele militare in
activitate, soldatii si gradatii voluntari si personalul civil din Ministerul
Apararii, catre comandantul/seful structurii militare in care sunt incadrati;
b) pentru ofiterii, maistrii
militari si subofiterii in rezerva si in retragere, pensionarii militari si fostii
pensionari militari de invaliditate, catre centrele militare judetene,
municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, centrele militare zonale
si asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor
de razboi.
(2) Situatiile numerice, intocmite
pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii si categorii de
confort, se inainteaza ierarhic si se centralizeaza de esaloanele superioare,
asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor de
razboi, astfel incat, pana la data de 5 decembrie a anului in curs, pentru anul
urmator, acestea sa ajunga la utilizatori.
(3) Anual, in perioada 10-20
decembrie, utilizatorii comunica structurilor centrale si asociatiilor
solicitante numarul locurilor aprobate, iar acestea, pana la data de 30
decembrie, comunica persoanelor solicitante modul de solutionare a cererilor.
Art. 26. - In centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei se cazeaza si grupuri organizate de
turisti romani, cu aprobarea utilizatorilor, suportand integral tarifele de
cazare similare celor ale unitatilor de profil din zona, in limitele locurilor
ramase disponibile, dupa rezolvarea cererilor categoriilor de personal
prevazute la art. 1.
Art. 27. - In centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei pot fi cazati si militari straini,
in conditiile stabilite de Ministerul Apararii cu structurile similare din alte
state.
(1) Cabanele militare, ca unitati de
cazare in serviciul personalului armatei, pe timpul cat acesta executa
activitati de instructie sau de refacere, se subordoneaza structurilor militare
cu statut de utilizator.
(2) In limita capacitatilor de
cazare disponibile si fara a se afecta activitatea de baza, cabanele militare
se folosesc si de alti beneficiari, in conditiile stabilite de prezentele
instructiuni.
(1) In cabane militare se cazeaza
gratuit personalul armatei care executa activitati de instructie si de refacere
sau alte activitati care sunt in legatura cu acestea asigurare logistica,
control si altele asemenea, precum si personalul de serviciu prevazut in statul
de organizare, in afara celui care dispune de locuinta in zona.
(2) Cadrele militare in activitate
si soldatii si gradatii voluntari din Ministerul Apararii care beneficiaza, in
conditiile legii, de concediu de odihna suplimentar, ca urmare a participarii
in afara granitelor tarii la misiuni de aparare colectiva, in sprijinul pacii,
de asistenta umanitara, tip coalitie, sau individuale, au dreptul, pe durata
acestui concediu, la cazarea gratuita in cabanele militare utilizate pentru
refacerea capacitatii de munca.
(3) Cheltuielile de cazare pentru
personalul prevazut la alin. (2) se suporta de structurile organizatoare.
(4) In cabane militare se cazeaza,
in limita locurilor disponibile, cu suportarea tarifelor de cazare ce se
stabilesc de catre administratorii spatiilor, pe baza cheltuielilor reale, fara
alte adaosuri, si pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora, categoriile
de personal prevazute la art. 1, mai putin veteranii si vaduvele de razboi si
membrii familiei si/sau alte persoane care viziteaza personalul armatei ranit
ca urmare a actiunilor militare si cel invalid.
Art. 30. - Utilizatorii cabanelor
militare publica in Buletinul Informativ al Armatei, anual, pana la data de 30
septembrie a anului in curs, pentru anul urmator, capacitatile de cazare disponibile,
defalcate pe module, serii si categorii de confort, tarifele de cazare,
adresele si numerele de telefon ale acestora, precum si ale structurilor care
le gestioneaza.
(1) Cererile pentru locurile de
cazare se inainteaza astfel:
a) pentru cadrele militare in
activitate, soldatii si gradatii voluntari si personalul civil din Ministerul
Apararii, catre comandantul/seful structurii militare in care sunt incadrati;
b) pentru ofiterii, maistrii
militari si subofiterii in rezerva si in retragere, pensionarii militari si
fostii pensionari militari de invaliditate, catre centrele militare judetene,
municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, centrele militare zonale
si asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor
de razboi.
(2) Situatiile numerice, intocmite
pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii si categorii de
confort, se inainteaza ierarhic si se centralizeaza de esaloanele superioare,
asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor de
razboi, astfel incat, pana la data de 5 decembrie a anului in curs, pentru anul
urmator, acestea sa ajunga la utilizatori.
(3) Anual, in perioada 10-20
decembrie, utilizatorii comunica structurilor centrale si asociatiilor solicitante
numarul locurilor aprobate, iar acestea, pana la data de 30 decembrie, comunica
persoanelor solicitante modul de solutionare a cererilor.
Art. 32. - In cabanele militare se
cazeaza si militari straini, in conditiile stabilite de Ministerul Apararii cu
structurile similare din alte state.
Art. 33. - Sanatoriile, ca unitati
sanitare cu functiune recuperatorie si de tratament, sunt subordonate Directiei
medicale, aceasta structura avand statut de utilizator.
Art. 34. - In sanatorii sunt cazati
asiguratii Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si asiguratii Casei Nationale
de Pensii, pe baza contractelor incheiate cu acestea.
(1) In sanatorii se cazeaza, in
limita locurilor disponibile, pe baza actelor ce dovedesc calitatea acestora,
cu suportarea cheltuielilor de cazare stabilite de catre administratorul
sanatoriului, pe baza cheltuielilor reale, fara alte adaosuri, categoriile de
personal prevazute la art. 1, mai putin veteranii si vaduvele de razboi si
membrii familiei si/sau alte persoane care viziteaza personalul armatei ranit
ca urmare a actiunilor militare si cel invalid.
(2) Cadrele militare in activitate
si soldatii si gradatii voluntari din Ministerul Apararii care beneficiaza, in
conditiile legii, de concediu de odihna suplimentar, ca urmare a participarii
in afara granitelor tarii la misiuni de aparare colectiva, in sprijinul pacii,
de asistenta umanitara, tip coalitie, sau individuale, au dreptul, pe durata
acestui concediu, la cazarea gratuita in sanatorii.
(3) Cheltuielile de cazare pentru
personalul prevazut la alin. (2) se suporta de structurile militare
organizatoare.
Art. 36. - Directia medicala publica
in Buletinul Informativ al Armatei, anual, pana la data de 30 septembrie a
anului in curs, pentru anul urmator, capacitatile de cazare disponibile,
defalcate pe module, serii si categorii de confort, tarifele de cazare,
adresele si numerele de telefon ale acestora, precum si ale structurilor
militare care le gestioneaza.
(1) Cererile pentru locurile de
cazare se inainteaza astfel:
a) pentru cadrele militare in
activitate, soldatii si gradatii voluntari si personalul civil din Ministerul
Apararii, catre comandantul/seful structurii militare in care sunt incadrati;
b) pentru ofiterii, maistrii
militari si subofiterii in rezerva si in retragere, pensionarii militari si
fostii pensionari militari de invaliditate, catre centrele militare judetene,
municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, centrele militare zonale
si asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor
de razboi.
(2) Situatiile numerice, intocmite
pe baza cererilor, defalcate pe module de cazare, serii si categorii de
confort, se inainteaza ierarhic si se centralizeaza de esaloanele superioare,
asociatiile cadrelor militare in rezerva si in retragere si ale veteranilor de
razboi, astfel incat, pana la data de 5 decembrie a anului in curs, pentru anul
urmator, acestea sa ajunga la Directia medicala.
(3) Anual, in perioada 10 - 20
decembrie, Directia medicala comunica structurilor centrale si asociatiilor
solicitante numarul locurilor aprobate, iar acestea, pana la data de 30
decembrie, comunica persoanelor solicitante modul de solutionare a cererilor.
Art. 38. - In sanatorii se cazeaza
si militari straini, in conditiile stabilite de Ministerul Apararii cu
structurile similare din alte state.
Art. 39. - Copiii personalului
didactic aflat in activitate sau pensionat dupa cel putin 10 ani de activitate
didactica beneficiaza de gratuitate la cazarea in caminele apartinand
institutiilor militare de invatamant superior, pe perioada efectuarii
studiilor.
Art. 40. - Soldatii si gradatii
voluntari, care nu au domiciliul stabil in garnizoana in care isi desfasoara
activitatea si care nu beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie, se
cazeaza, prin grija comandantilor/sefilor, cu plata cheltuielilor aferente
referitoare la utilitati, abonament TV, internet si altele asemenea, in cadrul
unitatilor militare, numai in pavilioanele care sunt neutilizate si care au
destinatia prin constructie de spatii de cazare sau au fost transformate
ulterior pentru aceasta utilitate.
Art. 41. - Cheltuielile ce decurg
din aplicarea inlesnirilor pentru categoriile de persoane prevazute in
prezentele instructiuni se suporta din bugetul Ministerului Apararii, prin
grija ordonatorilor de credite cu statut de utilizator al spatiilor de cazare.
Art. 42. - Sumele rezultate din
furnizarea serviciilor de cazare/agrement, precum si alte servicii oferite
beneficiarilor se incaseaza si se utilizeaza conform dispozitiilor legale.
Art. 43. - La stabilirea tarifelor
de cazare, conform art. 6, nu se includ taxele de statiune sau alte taxe
stabilite de autoritatile administratiei publice locale.
(1) Tarifele de cazare dau dreptul
la folosirea spatiilor ocupate timp de 24 de ore incepand cu ora 12,00 a zilei
de prezentare.
(2) Cand spatiul de cazare a fost ocupat
mai putin de 24 de ore se plateste tariful integral pentru o zi.
(3) Cand o persoana solicita expres
sa fie cazata singura si administratia caminului nu dispune de camere cu un
pat, cazarea se poate face in camere cu doua paturi sau cu pat dublu, considerat
de doua locuri, pentru patul in plus persoana solicitanta urmand sa achite
tariful integral, stabilit conform prezentelor instructiuni.
Art. 45. - Comandantii/sefii
structurilor militare cu statut de utilizator sau persoanele delegate de
acestia aproba cazarea ocazionala in centrele de refacere a capacitatii de
munca a personalului armatei, cabanele militare si sanatorii, pe durate ce nu
depasesc 7 zile, in limita locurilor disponibile, cu posibilitatea prelungirii
acesteia.
Art. 46. - Repartizarea numerica a
locurilor de cazare din centrele de refacere a capacitatii de munca a
personalului armatei, cabanele militare si sanatorii, pe structuri centrale si
asociatii solicitante, se face de utilizatori, cu respectarea criteriilor
stabilite in prezentele instructiuni si prin aplicarea, la nevoie, a coeficientului
corectiv rezultat din raportul posibilitati/solicitari.
Art. 47. - Nominalizarea
beneficiarilor locurilor de cazare se face de catre o comisie, numita prin
ordin de zi pe unitate de comandantii/sefii structurilor militare si
presedintii asociatiilor, pe baza criteriilor stabilite in anexa nr. 8.
(1) Comandantii/sefii structurilor
care administreaza spatii destinate, de regula, unor activitati de protocol,
primiri de delegatii straine au obligatia de a mentine "in rezerva"
un numar de locuri de cazare de maximum 10% din totalul celor existente,
necesar unor astfel de activitati.
(2) Capacitatile de cazare
disponibile, publicate in Buletinul Informativ al Armatei, conform art. 24, 30
si 36, nu includ si "rezerva" destinata unor activitati de genul
celor prevazute la alin. (1).
(3) Locurile devenite disponibile
din categoria celor "in rezerva" se atribuie numai cu aprobarea
comandantilor/sefilor structurilor militare utilizatoare.
Art. 49. - Pentru perioada
sarbatorilor de iarna, comandantii/sefii structurilor militare care
administreaza centrele de refacere a capacitatii de munca a personalului
armatei si cabanele militare emit precizari privind modul de solicitare si
criteriile de atribuire a locurilor de cazare si le publica in Buletinul
Informativ al Armatei, pana la data de 30 septembrie a anului in curs.
(1) Structurile cu statut de
utilizator al centrelor de refacere a capacitatii de munca a personalului
armatei, cabanelor militare si sanatoriilor prezinta ierarhic ministrului
apararii, cu avizul secretarului de stat care coordoneaza activitatea sociala,
anual, pana la data de 30 ianuarie a anului in curs, pentru anul precedent,
dari de seama privind modul de folosire a acestora.
(2) Darile de seama cuprind, in
principiu, urmatoarele date:
a) capacitati totale de cazare -
imobile, module de cazare, locuri de cazare;
b) gradul si dinamica ocuparii
locurilor de cazare - procentul de ocupare lunar si anual, pe beneficiari;
c) starea generala a spatiilor de
cazare privind dotarea si intretinerea;
d) concluzii si propuneri pentru
imbunatatirea activitatii in acest domeniu.
Art. 51. - Comandantii/sefii
garnizoanelor si structurilor militare care au in subordine camine militare
analizeaza, anual, odata cu executarea controlului periodic general al
cazarmii, modul de utilizare a spatiilor de cazare si inainteaza, ierarhic,
structurilor carora le sunt subordonate si structurilor militare care
administreaza cazarma, pana la data de 25 ianuarie a anului in curs, pentru
anul precedent, dari de seama cuprinzand:
a) capacitatea totala de cazare;
b) gradul si dinamica ocuparii
locurilor de cazare - procentul de ocupare lunar si anual, pe beneficiari;
c) personalul incadrat potrivit
statului de organizare si functiile neincadrate;
d) starea generala a caminului ca
dotare, intretinere, curatenie;
e) date economico-financiare,
respectiv costuri, sume incasate pentru cazare si alte servicii;
f) concluzii si propuneri pentru
imbunatatirea activitatii si cresterea eficientei de folosire a caminului.
Art. 52. - Persoanele cazate in
spatiile destinate cazarii, refacerii capacitatii de munca si activitatilor
recreative si sportive sunt inscrise, la sosire, prin grija sefului unitatii de
cazare, in registrul de evidenta a persoanelor cazate, al carui model este
prevazut in anexa nr. 9.
(1) In scopul folosirii la
capacitate maxima a spatiilor de cazare disponibile si reducerii cheltuielilor
cu aceasta destinatie, sefii structurilor militare utilizatoare dispun si, dupa
caz, aproba organizarea de convocari, consfatuiri, simpozioane si alte
activitati similare in garnizoanele care asigura conditii de cazare
participantilor.
(2) Cazarea personalului din Ministerul
Apararii si a cadrelor militare in rezerva si in retragere, a membrilor de
drept sau delegati alesi in organele de conducere centrale si ale filialelor
judetene, subfilialelor si municipiului Bucuresti, ale Asociatiei Cadrelor
Militare in Rezerva si in Retragere, in spatiile din caminele si cabanele
militare, cu ocazia organizarii activitatilor mentionate la alin. (1), se face
gratuit.
(3) Cazarea personalului din
Ministerul Apararii in spatiile din centrele de refacere a capacitatii de munca
si din sanatorii, cu ocazia organizarii activitatilor mentionate la alin. (1),
se face cu suportarea de catre structura organizatoare a tarifelor de cazare.
(4) Persoanele fizice si juridice se
cazeaza in spatiile de cazare disponibile cu ocazia organizarii activitatilor
mentionate la alin. (1), cu suportarea integrala a tarifelor de cazare.
Art. 54. - In scopul realizarii unei
protectii sociale, in functie de gradul de realizare a veniturilor proprii, la
aplicarea tarifelor de cazare se acorda inlesniri fata de cele prevazute in
prezentele instructiuni, cu aprobarea ministrului apararii.
(1) Unitatile militare care au in
finantare centre de refacere a capacitatii de munca a personalului armatei si
altele asemenea asigura finantarea din venituri proprii obtinute in conditiile
legii sau din venituri proprii, subventii si transferuri acordate de la bugetul
de stat.
(2) Finantarea cabanelor militare si
a altora asemenea, care se utilizeaza in procesul de instructie, se asigura de
la bugetul de stat, prin unitatile militare in a caror asigurare financiara
sunt.
Art. 56. - In situatia in care
spatiile de cazare indeplinesc conditiile necesare pentru a fi clasificate la
categorii superioare, acest lucru se realizeaza pe baza unui proces-verbal
intocmit de comisii mixte, formate din reprezentanti ai Directiei domenii si
infrastructuri si ai structurii militare utilizatoare si aprobate de
comandantii/sefii structurilor militare respective, avandu-se in vedere
criteriile de clasificare in categorii de confort ale altor structuri cu
functiuni de cazare din subordinea/coordonarea altor institutii publice si/sau
cele stabilite la nivel national de autoritatea in domeniu.
Art. 57. - Incalcarea prevederilor
prezentelor instructiuni atrage raspunderea disciplinara, materiala, civila sau
penala, dupa caz, a celor vinovati.
GLOSAR
1.
Administratorul spatiilor de cazare si amenajarilor recreative si sportive -
structura militara care are in evidenta constructiile, stabileste regulile de
folosire, urmareste respectarea lor de catre utilizatori si organizeaza
efectuarea lucrarilor de interventie (intretinere, refacere si modernizare), pe
intreaga durata de existenta a acestora.
2.
Capacitate de cazare - numar de locuri de cazare.
3.
Comandantii/sefii structurilor militare utilizatoare comandantii/sefii, care au
calitatea de ordonatori de credite si au in subordine directa fondul construit
al Ministerului Apararii destinat cazarii, activitatilor de refacere a
capacitatii de munca si activitatilor recreative si sportive.
4.
Familia cadrelor militare in activitate - sotia/sotul, copiii si parintii
aflati in intretinerea legala a acestora, care locuiesc si gospodaresc
impreuna.
5.
Fondul construit destinat activitatilor recreative si sportive - constructii si
amenajari, cu dotarile necesare, a caror destinatie principala sau unica este
cea de agrement, recreere si sport: sali de sport, stadioane, bazine de inot,
stranduri, solarii, popicarii, terenuri de sport si altele asemanatoare.
6.
Fondul construit destinat cazarii/spatiilor de cazare - cladiri sau parti din
acestea, inclusiv instalatiile aferente cu dotarile necesare, a caror
destinatie principala sau unica este cea de cazare, precum: camine militare de
garnizoana, cabane militare, centre de refacere a capacitatii de munca si
sectoare de cazare din sanatorii.
7.
Fostii pensionari militari de invaliditate - pensionarii militari de
invaliditate dobandita ca urmare a unor accidente in serviciu ori unor boli
contractate in timpul si din cauza indeplinirii obligatiilor militare, care
ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurarilor sociale de stat.
8.
Loc cuprins in activitatile de protocol - loc pentru cazarea delegatiilor
militare straine si nationale.
9.
Module de cazare - diviziuni ale unitatilor de cazare cu functionalitate
distincta: camere cu unul sau mai multe paturi, apartamente, garsoniere.
10.
Seful unitatii de cazare/agrement - persoana imputernicita de comandantul/seful
structurii militare utilizatoare pentru a raspunde de integritatea si
folosirea, conform destinatiei, a spatiilor si dotarilor, potrivit regulilor
stabilite de structura care le are in evidenta si administrare.
11.
Unitate de cazare/agrement - denumirea generica a spatiului de cazare
(amenajari recreative si sportive) in functiune, cuprinzand constructiile,
dotarile si personalul de conducere si de serviciu.
12.
Utilizatorul - structura militara care are in folosinta, direct sau prin
unitatile subordonate, spatiile de cazare si amenajarile recreative si
sportive, asigura personalul de conducere si cel de serviciu prevazut in statul
de organizare si raspunde de buna functionare a unitatii de cazare/agrement.
ANEXA Nr. 2
la instructiuni
la instructiuni
CRITERII
de clasificare a spatiilor de cazare in categorii de confort
de clasificare a spatiilor de cazare in categorii de confort
x = criteriu obligatoriu
+----+----------------------------------------------------------------------------------+----+--------------------+ |Nr. | | |Categorii de confort| |crt.| Criterii de clasificare |U.M.+------+------+------+ | | | | I | II | III | +----+----------------------------------------------------------------------------------+----+------+------+------+ | 1. |Criterii privind caracteristicile constructive si calitatea dotarilor | | | | | | |Numarul maxim de paturi dintr-o camera |buc.| 2 | 3 | 4 | | |Suprafata minima/camera | m2 | 20 | 20 | 26 | | |Volumul minim de aer/camera | m3 | 54 | 54 | 60 | | |Incalzire centrala | | x | x | x | | |Oficii pentru cameriste pe fiecare nivel sau unul la mai multe niveluri | | x | x | x | | |Ascensoare la imobilele cu mai mult de 4 etaje | | x | x | x | | |Module de cazare cu grup sanitar propriu (cada sau cabina cu dus, lavoar, WC si | | x | - | - | | |altele asemanatoare) | | | | | | |Module de cazare fara grup sanitar propriu, dar care au: | | | | | | |- apa curenta, rece si calda; | | | | | | |- grupuri sanitare comune, separate pe sexe (cada sau cabina cu dus, WC) | | - | x | x | | |pentru maximum 10 paturi sau cel putin unu la fiecare nivel | | | | | | |Spatiu pentru receptie | | x | x | x | | |Holurile, culoarele si scarile sunt dotate cu covoare, mocheta, tablouri, plante | | x | x | - | | |si alte elemente decorative (scarile placate cu marmura pot fi fara covoare) | | | | | | |Holurile, culoarele si scarile sunt dotate cu covoare/mocheta | | - | - | x | | |Holurile sunt dotate cu fotolii si masute | | x | x | - | | |Spatiu comun pentru spalarea, uscarea si calcarea imbracamintei si lenjeriei, | | x | x | x | | |dotat cu masini automate de spalat rufe | | | | | +----+----------------------------------------------------------------------------------+----+------+------+------+ | 2. |Criterii privind existenta si calitatea serviciilor prestate | | | | | | |Serviciu de receptie | | x | x | x | | |Asigurarea servirii micului dejun la popota | | x | - | - | | |Telefon in camere, pe hol sau la receptie, la dispozitia persoanelor cazate | | x | x | - | | |Parcaje in apropierea imobilului | | x | - | - | | |Pastrarea obiectelor de valoare, contra cost, la serviciul de receptie | | x | - | - | | |Priza pentru accesul la internet | | x | x | - | | |Priza pentru accesul la televiziunea prin cablu | | x | x | - | +----+----------------------------------------------------------------------------------+----+------+------+------+ |
NOTA:
1.
In caminele militare de unitate se amenajeaza camere comune cu cel mult 10
paturi, daca se asigura o suprafata minima de 4,50 m2/pat. Camerele
comune cu peste 10 paturi nu au regimul caminelor de unitate, cazarea in astfel
de camere fiind gratuita pentru toate categoriile de personal.
2.
In cabanele militare se admite, in mod exceptional, utilizarea paturilor
suprapuse, daca se asigura un volum minim de aer de 12 m3/persoana.
3.
Criteriile de clasificare se aplica unitatilor de cazare noi sau modernizate,
cele in functiune pastrandu-si categoria de confort actuala. Actualele
categorii de confort I (confort A si B) se echivaleaza cu categoria de confort
II.
4.
In incaperile pentru dormit, indiferent de categorie, se vor asigura o
suprafata minima de 10 m2 si un volum minim de 27 m3
pentru camerele cu un pat, cate 16 m2 si 43 m3 pentru
camerele cu doua paturi, minimum 20 m2 si 54 m3 pentru
camerele cu 3 paturi si 26 m2 si 60 m3 pentru camerele cu
4 paturi.
ANEXA Nr. 3
la instructiuni
la instructiuni
NORME DE DOTARE
a unitatilor de cazare cu mobilier, obiecte de inventar gospodaresc si
materiale consumabile
a unitatilor de cazare cu mobilier, obiecte de inventar gospodaresc si
materiale consumabile
+----+--------------------------------------------+----+-----------------------+----------------------------+
|Nr. | | | | Categoria de confort | |crt.| Denumirea materialelor |U.M.| Unitatea de calcul +--------+--------+----------+ | | | | | I | II | III | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 1. |Aparat radio |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 2. |Aspirator praf |buc.|la 500 m2 mocheta sau | 1 | 1 | 1 | | | | | covor | | | | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 3. |Automat de cafea |buc.|de fiecare hol receptie| 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 4. |Cearsaf pentru pat si cearsaf plic |buc.| de persoana | 2 | 2 | 2 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 5. |Cos hartie |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 6. |Covor/mocheta | m2 | de incapere |* Covorul va acoperi cca 70%| | | | | |din suprafata pardoselii. | | | | | |* Mocheta va acoperi in | | | | | |totalitate pardoseala. | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 7. |Covoras din material plastic pentru grupul |buc.| de grup sanitar | 1 | 1 | 1 | | |sanitar | | | | | | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 8. |Cuier de perete cu oglinda |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ | 9. |Deodorant pentru WC |buc.| de vas WC | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |10. |Dulap compartimentat pentru haine |buc.| compartiment/persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |11. |Fete de perna |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |12. |Fier de calcat |buc.|de fiecare spatiu comun| 3 | 3 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |13. |Fotolii |buc.| de incapere | 2 | 2 | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |14. |Frigider |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |15. |Galerie pentru perdea/jaluzele |buc.| de fereastra | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |16. |Halat de baie |buc.| de persoana | 1 | 1 | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |17. |Hartie igienica |buc.| de vas WC | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |18. |Lampa de noptiera |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |19. |Lustra sau lampadar |buc.| de incapere | 1 | - | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |20. |Masa joasa |buc.| de incapere | 1 | - | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |21. |Masa normala |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |22. |Masa pentru calcatul imbracamintei |buc.|de fiecare spatiu comun| 3 | 3 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |23. |Masina automata de spalat rufe |buc.| de fiecare spatiu | 3 | 3 | 1 | | | | | pentru spalare | | | | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |24. |Noptiera din lemn (etajera) |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |25. |Pahare pentru apa |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |26. |Pat tapisat sau cu saltea tip Relaxa |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |27. |Perdea din voal |buc.| de fereastra | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |28. |Perie pentru haine |buc.| de incapere | 1 | 1 | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |29. |Perna |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |30. |Pled |buc.| de persoana | 2 | 2 | 2 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |31. |Portbagaj |buc.| la 2 persoane | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |32. |Prosop pentru picioare |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |33. |Prosop plusat 100% bumbac |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |34. |Prosop plusat pentru baie 100% bumbac |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |35. |Sapun tip turist (cca 20 g) in prima zi de |buc.| de persoana | 1 | 1 | - | | |cazare | | | | | | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |36. |Scaun tapisat |buc.| de persoana | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |37. |Scrumiera |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |38. |Tablouri |buc.| de incapere | 1 | 1 | 1 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |39. |Televizor |buc.| de incapere | 1 | 1 | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |40. |Umerase diferite |buc.| de persoana | 2 | 2 | 2 | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |41. |Vaza pentru flori |buc.| de incapere | 1 | - | - | +----+--------------------------------------------+----+-----------------------+--------+--------+----------+ |
NOTA:
1.
Pentru apartamente se asigura in plus:
-plapuma;
-perna
mica.
Mobilierul
prevazut in norma se substituie cu garnituri de dormitor si sufragerie.
2.
In unitatile de cazare cu pardoseli mochetate nu se asigura covoare.
3.
Mochetele si presurile plusate de pe holuri si culoare se protejeaza cu panza
de protectie (laufer).
4.
Holurile se doteaza cu garnituri de hol sau mobilier adecvat.
5.
In holul de la receptie se asigura ceas de perete, televizor si materiale
informative, pliante ale institutiilor de cultura, de cult si ale societatilor
comerciale cu locatii/zone din localitatea de dispunere in care se petrece
timpul liber.
6.
Pentru culoare sau holuri de trecere cu pardoseli mozaicate se asigura presuri
sau traverse din tesaturi diferite, diferentiate calitativ, dupa categoria de
confort a unitatii de cazare.
7.
Lenjeria de pat si prosoapele se asigura in cantitati suficiente, astfel incat
sa permita schimbarea ori de cate ori este nevoie, dar nu mai rar de 3 zile in
cazul in care a fost folosita de aceeasi persoana si dupa fiecare persoana care
a parasit unitatea de cazare.
8.
Materialele de prevenire si stingere a incendiilor se asigura potrivit normelor
in vigoare.
9.
Normele de dotare din prezenta anexa sunt minimale, directorii de programe
avand posibilitatea ca, in limita fondurilor alocate, sa achizitioneze mai
multe bunuri, precum si altele decat cele prevazute in anexa.
ANEXA Nr. 4
la instructiuni
la instructiuni
- Model -
ROMANIA
MINISTERUL
APARARII
...............................
Aprob
Seful Directiei domenii si infrastructuri,
..........................................
...............................
Seful Directiei domenii si infrastructuri,
..........................................
...............................
Rog
aprobati.
Comandantul1
........................
.....................................
Comandantul
Garnizoanei .............
............................
Comandantul
U.M.2 ...................
............................
PROCES-VERBAL
pentru stabilirea categoriei de confort a ...............,
pentru stabilirea categoriei de confort a ...............,
incheiat astazi .............., la
...............................
Comisia
de clasificare, constituita in baza prevederilor Instructiunilor privind
folosirea de catre personalul armatei si alti beneficiari a fondului construit
al Ministerului Apararii, destinat cazarii, refacerii capacitatii de munca si
activitatilor recreative si sportive si O.Z.U. nr. ......... din ...............
al U.M.3 nr. ............., a verificat la fata locului spatiile de
cazare din caminul militar al garnizoanei .................... din str.
................... nr. ........, cu indicativ de cazarma nr. ...........,
functionand in subordinea U.M.3 nr. .............., si a constatat
urmatoarele:
1.
caminul militar de garnizoana mentionat mai sus indeplineste criteriile de
clasificare corespunzatoare categoriei ............ si propune ca, incepand cu
data de ..............., sa fie incadrat la aceasta categorie;
2.
incadrarea fiecarui modul de cazare (garsoniera, camera, apartament), pe
categorii de confort propuse de comisie spre aprobare, este cuprinsa in fisa
alaturata;
3.
alte mentiuni (propuneri si masuri privind ridicarea gradului de confort in
viitor, dotare, servicii, utilitati si altele asemanatoare)
............................................................... .
Drept
care am incheiat prezentul proces-verbal in ....... exemplare.
Comisia
de clasificare,
Presedinte4
............................. Delegatul Directiei domenii si infrastructuri6, Membri5, ............................................... ............................. |
NOTA:
1.
Seful categoriei de forte ale armatei, care are garnizoana in subordine.
2.
Comandantul/seful unitatii militare, administratorul cazarmii/spatiilor de
cazare.
3.
Unitatea militara de garnizoana.
4.
Presedintele comisiei, numit de comandantul/seful unitatii militare,
administratorul cazarmii/spatiilor de cazare.
5.
Membrii comisiei, numiti la paritate, de comandantul/seful unitatii militare,
administratorul cazarmii/spatiilor de cazare si comandantul garnizoanei.
Prezenta in comisie a sefului caminului de garnizoana si a administratorului de
imobil este obligatorie.
6.
Delegatul Directiei domenii si infrastructuri, numit de seful acestei
structuri.
Pentru
cabane militare si sanatorii, notele 1, 4 si 5 au urmatorul inteles:
1.
Seful structurii militare cu statut de utilizator.
4.
Presedintele comisiei, numit de seful Directiei domenii si infrastructuri.
5.
Membrii comisiei, numiti la paritate, de seful Directiei domenii si
infrastructuri si sefii structurilor militare cu statut de utilizator.
FISA
cu incadrarea in categorii de confort a modulelor de cazare
cu incadrarea in categorii de confort a modulelor de cazare
+----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+
|Nr. | Modulul de cazare |Total module| Nr. de ordine al |Capacitatea de | Categoria de | |crt.| | de cazare |modulului de cazare|cazare (locuri)|confort propusa| +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ | 1. |- camere cu 1 pat, cu dus | 5 | 3-4; 7-9 | 5 | I | | |- camere cu 1 pat, cu cada de baie | 2 | 5-6 | 2 | I | | |- camere cu 2 paturi, cu dus | 15 |16-20; 28-32; 35-39| 30 | I | | |- camere cu 2 paturi, cu cada de baie | 2 | 12-13 | 4 | I | | |- camere cu 3 paturi, cu dus | 4 | 21-22; 41; 34 | 12 | I | | |- camere cu 3 paturi, cu cada de baie | 4 | 26-27; 40; 42 | 12 | I | | |- apartament | 2 | 14; 25 | 4 | I | | |- garsoniera | 2 | 15; 33 | 2 | I | +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ | |Total categoria I | 36 | | 71 | | +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ | 2. |- camere cu 1 pat, fara grup sanitar | 4 | 1-2; 43-44 | 4 | II | | |- camere cu 2 paturi, cu dus | 1 | 46 | 2 | II | | |- camere cu 2 paturi, fara grup sanitar| 4 | 10-11; 23-24 | 8 | II | | |- camere cu 3 paturi, cu dus | 2 | 45; 47 | 6 | II | +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ | |Total categoria II | 11 | | 20 | | +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ | |TOTAL GENERAL | 47 | | 91 | | +----+---------------------------------------+------------+-------------------+---------------+---------------+ |
ANEXA Nr. 5
la instructiuni
la instructiuni
NORME METODOLOGICE
privind stabilirea tarifelor de cazare in centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei, sanatoriile, caminele
militare de garnizoana si alte amenajari recreative si sportive
privind stabilirea tarifelor de cazare in centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei, sanatoriile, caminele
militare de garnizoana si alte amenajari recreative si sportive
I.
Generalitati
1.
Camerele, garsonierele si apartamentele din structura centrelor de refacere a
capacitatii de munca, sanatoriilor, caminelor militare de garnizoana si altor
amenajari recreative si sportive aferente Ministerului Apararii se numesc
spatii de cazare.
2.
Totalitatea paturilor dispuse in spatiile de cazare ale unitatilor mentionate
la pct. 1 reprezinta capacitatea de cazare, care, amplificata cu factorul timp,
reprezinta capacitatea de cazare zilnica, lunara sau anuala, dupa caz.
3.
Tariful de cazare reprezinta totalitatea cheltuielilor de intretinere,
functionare si exploatare a spatiilor de cazare ale unei unitati care revin pe
un pat/zi. Cheltuielile totale care stau la baza calcularii tarifelor includ
atat costurile efectuate direct de unitate, cat si pe cele efectuate
centralizat sau suportate de alte unitati, astfel incat tariful stabilit sa
asigure recuperarea integrala a tuturor cheltuielilor efectuate de Ministerul
Apararii cu spatiile de cazare ce ii apartin sau sunt in administrarea sa.
4.
Categoriile si coeficientii de confort pentru spatiile de cazare sunt cei
aprobati si aflati in vigoare la data emiterii prezentelor norme metodologice,
astfel:
Categoria I: - camera cu 3 paturi - coeficient de
confort: 1,50;
- camera cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,75; - apartament cu 2 camere si 2 paturi - coeficient de confort 2,58; Categoria a II-a: - camera cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,80; - camera cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,00; Categoria a III-a: - camera cu 4 paturi - coeficient de confort: 0,20; - camera cu 3 paturi - coeficient de confort: 0,40; - camera cu 2 paturi - coeficient de confort: 0,60. |
5.
Pentru spatiile noi sau preluate, destinate cazarii, coeficientii de confort se
aproba de Directia domenii si infrastructuri, potrivit anexelor nr. 2 si 3 la
instructiuni.
6.
Pentru cetatenii straini, care, potrivit aprobarilor legale, se cazeaza in
camine militare de garnizoana, centre de refacere a capacitatii de munca a
personalului armatei, cabane militare si sanatorii din structura Ministerului
Apararii, tarifele in lei care se percep sunt cele specificate in prezenta
anexa.
II.
Stabilirea tarifelor de cazare
Tarifele
de cazare se stabilesc pe baza urmatoarelor elemente:
a)
capacitatea de cazare;
b)
costurile efective totale aferente cazarii;
c)
costul mediu pe un pat/zi/persoana.
a)
Capacitatea de cazare
Capacitatea
de cazare rezulta din inmultirea numarului de paturi din dotarea unei unitati
cu numarul de zile calendaristice dintr-un an si cu coeficientul mediu de 0,8,
care exprima gradul de ocupare (80%).
Cand
unitatea dispune de o singura categorie de spatii de cazare, clasificata la
categoria I, a II-a sau a III-a, calculul costului mediu pe un pat/zi se face
pe baza capacitatii de cazare, stabilita potrivit alineatului precedent.
La
unitatile de cazare, care dispun de spatii de cazare clasificate, cu diferite
categorii de confort, calculul mediu pe un pat/zi se face pe baza capacitatii
de cazare, influentata de coeficientul de confort, pentru fiecare categorie.
Coeficientii
de confort supraunitari sau subunitari se stabilesc in raport cu capacitatea de
cazare cu ponderea cea mai mare.
Capacitatea
de cazare influentata de coeficientii de confort se utilizeaza numai pentru
calculul costului mediu pe un pat/zi, pe baza caruia se stabilesc tarifele de
cazare.
b)
Costurile efective totale aferente cazarii
Costurile
efective totale anuale reprezinta totalitatea cheltuielilor privind
intretinerea, functionarea si exploatarea spatiilor de cazare disponibile la
nivelul unei unitati si au structura prevazuta in prezenta anexa.
Specificul
asigurarii materiale si financiare a unitatilor militare determina necesitatea
luarii in calcul a cheltuielilor (costurilor) efectuate de Ministerul Apararii
in totalitatea lor, fiind interzise atat excluderea arbitrara a unor naturi de
cheltuieli pe criteriul suportarii acestora de la buget sau de catre alte
unitati, cat si supradimensionarea deliberata a acestora. Ambele situatii
constituie incalcari ale normelor si legislatiei de preturi.
c)
Costul mediu pe un pat/zi/persoana
Costul
mediu pe un pat/zi/persoana se stabileste prin raportarea totalului
cheltuielilor anuale la capacitatea anuala de cazare, influentata de
coeficientii de confort.
Costurile
medii, inmultite cu capacitatile de cazare neinfluentate de coeficientii de confort
din fiecare categorie, trebuie sa coincida, prin insumare, cu nivelul
cheltuielilor totale anuale luate in calcul.
III.
Calculul tarifelor de cazare
Tarifele
de cazare se stabilesc pe baza costurilor medii pe un pat/zi, la care se adauga
o cota de 5% pentru preluarea influentelor nefavorabile rezultate din cresterea
preturilor tarifelor si salariilor pe plan national.
Persoanele
care intocmesc documentatiile de tarife raspund, in conformitate cu prevederile
legale in vigoare, pentru realitatea si exactitatea datelor luate in calcul.
Documentatiile au in mod obligatoriu viza de control financiar preventiv.
Organele
cu competenta legala si atributii in domeniul preturilor si tarifelor au
obligatia de a analiza si verifica documentatiile de fundamentare a acestora si
de a opera corectia erorilor ce se constata.
Tarifele
de cazare se stabilesc pe unitate de folosinta, respectiv pe un pat/zi, din
care deriva tariful pe camera, apartament, garsoniera, in functie de numarul de
paturi din dotare.
Reexaminarea
si ajustarea periodica a tarifelor, ca urmare a evolutiei ascendente a
preturilor, tarifelor si salariilor pe plan national, se fac semestrial, pe
baza indicilor comunicati de Institutul National de Statistica, de esalonul
care este abilitat sa le aprobe potrivit competentelor prevazute la art. 6 din
instructiuni. Costurile care suporta influente nefavorabile din majorarea
preturilor si salariilor se analizeaza si se corecteaza pe fiecare categorie in
parte.
Majorarea
globala a tarifelor prin aplicarea unor coeficienti stabiliti prin aproximare
este interzisa de lege.
In
cuprinsul prezentei anexe este dat un exemplu de calcul pentru stabilirea
tarifelor de cazare pe categorii de spatii.
IV.
Tarifele care se aplica cetatenilor straini
[prevazuti
la art. 17 alin. (1) lit. b), art. 32 si 38 din instructiuni]
Cetatenii
straini care se cazeaza, cu aprobarea organelor abilitate ale Ministerului
Apararii, in camine militare de garnizoana, centre de refacere a capacitatii de
munca a personalului armatei, cabane militare si sanatorii suporta tarifele
practicate pentru straini, la data cazarii, in reteaua hoteliera civila, cu
acelasi grad de confort din localitatea respectiva.
Tariful
apartamentului este stabilit pe unitate de cazare si se incaseaza integral,
indiferent daca este ocupat de o persoana sau de doua persoane.
V.
Stabilirea tarifelor de cazare la Caminul militar de garnizoana ..........
- Exemplu de calcul -
1.
Capacitatea de cazare
Unitatea
dispune de urmatoarele spatii de cazare:
Categoria I
- 15 camere cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,75 - 10 apartamente cu 2 camere si 2 paturi - coeficient de confort: 2,58 Categoria a II-a - 20 camere cu 2 paturi - coeficient de confort: 1,00 Categoria a III-a - 10 camere cu 2 paturi - coeficient de confort: 0,80 |
Se
stabileste capacitatea de cazare in conditiile gradului de ocupare de 80%
(0,80).
Categoria I
15 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 8.760 de paturi/zi 10 apartamente x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 5.840 de paturi/zi ------------------------------------------------------ TOTAL = 14.600 de paturi/zi Categoria a II-a 20 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 11.680 de paturi/zi Categoria a III-a 10 camere x 2 paturi x 365 zile x 0,80 = 5.840 de paturi/zi ------------------------------------------------------ TOTAL 1 = 32.120 de paturi/zi |
2.
Capacitatea de cazare influentata de coeficientul de confort
Categoria I
15 camere cu 2 paturi: 8.760 paturi/zi x 1,75 coeficient de confort = 15.330 de paturi/zi 10 apartamente cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 2,58 coeficient de confort = 15.067 de paturi/zi ------------------------------------------------------ TOTAL = 30.397 de paturi/zi Categoria a II-a 20 camere cu 2 paturi: 11.680 paturi/zi x 1,00 coeficient de confort = 11.680 de paturi/zi Categoria a III-a 10 camere cu 2 paturi: 5.840 paturi/zi x 0,80 coeficient de confort = 4.672 de paturi/zi ------------------------------------------------------ TOTAL 2 = 46.749 de paturi/zi |
3.
Calculul costului mediu pe un pat/zi pe baza capacitatii influentate de
coeficientul de confort
a) Cheltuieli totale actualizate pe anul in curs: 70.078,456 lei
b) Capacitate de cazare influentata de coeficientul de confort: 46.749 de paturi/zi 70.078,546 lei c) Costul mediu/pat/zi = ------------------- = 1,520 lei/pat/zi 46.749 de paturi/zi |
4.
Calculul tarifelor
+----+-------------------------+-----------------------------------------+-------------------+------------------+
|Nr. | Elemente de calcul | Categoria I |Categoria a II-a |Categoria a III-a | |crt.| | |Camera cu 2 paturi |Camera cu 2 paturi| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | | |Camere cu 2 paturi|Apartament cu 2 paturi| | | +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 1. |Coeficientul de confort | 1,75| 2,58| 1,00| 0,80| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 2. |Costul mediu pe un pat/zi| 2,660| 3,922| 1,520| 1,216| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 3. |Sporul de 5% | 0,133| 0,196| 0,076| 0,061| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 4. |Tarif pe un pat/zi | 2,793| 4,118| 1,596| 1,277| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 5. |Tarif rotunjit | 2,8| 4,1| 1,6| 1,3| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ | 6. |Tarif pe modul de cazare | 5,6| 8,2| 3,2| 2,6| +----+-------------------------+------------------+----------------------+-------------------+------------------+ |
5.
Calculul veniturilor pe baza costului mediu pe un pat/zi
Categoria I
- camere cu 2 paturi: 8.760 de paturi/zi x 2,625 lei/pat/zi = 23.301,60 lei - apartamente cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 3,870 lei/pat/zi = 23.254,88 lei Categoria a II-a - camere cu 2 paturi: 11.680 de paturi/zi x 1,50 lei/pat/zi = 17.753,60 lei Categoria a III-a - camere cu 2 paturi: 5.840 de paturi/zi x 1,20 lei/pat/zi = 7.101,44 lei TOTAL VENITURI = 71.411,52 lei |
VI.
Structura cheltuielilor (care stau la baza stabilirii tarifelor de cazare)
- Date ipotetice -
- lei -
+----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | | | Cheltuieli | |Nr. | Elemente de cheltuieli | prevazute | |crt.| |pentru anul | | | |de referinta| +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 1. |Solde lunare - salarii de baza - si alte drepturi banesti de natura salariala cuvenite | 32.184,45 | | |personalului care deserveste spatiile de cazare | | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 2. |Cheltuieli privind asigurarile sociale, calculate potrivit normelor legale la sumele | 3.411,25 | | |specificate la pct. 1 | | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 3. |Cheltuieli privind protectia sociala calculate potrivit normelor legale (in prezent 5%) | 764,12 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 4. |Valoarea financiara a normei de hrana nr. 6 | 2.729 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 5. |Cheltuieli pentru lucrarile de intretinere si reparatii curente la constructii, instalatii | 2.729 | | |etc., potrivit instructiunilor in vigoare | | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 6. |Cheltuieli pentru uzura mobilierului si cazarmamentului, potrivit instructiunilor in vigoare | 1.091,6 | | |(in prezent O.G. nr. 32/1994, M. 25/1994) | | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 7. |Cheltuieli pentru incalzirea localurilor si apei calde menajere1 | 16.064,526 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 8. |Cheltuieli prilejuite de deplasari, detasari, transferari, transport de persoane si bunuri2 | 2.729 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | 9. |Cheltuieli pentru asigurarea materialelor de intretinere si curatenie3 | 2.729 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |10. |Cheltuieli pentru consumul de apa si prestari de servicii canal si salubritate4 | 1.364,5 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |11. |Cheltuieli pentru iluminat si forta motrica5 | 1.637,4 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |12. |Cheltuieli pentru spalarea lenjeriei de pat si a perdelelor6 | 1.091,6 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |13. |Cheltuieli pentru materiale de toaleta7 | 234,6 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |14. |Cheltuieli pentru posta, banca, telefon, radio-tv | 245,6 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |15. |Lucrari de reparatii curente la cladiri si alte mijloace fixe executate in propriu (cota anuala| 700 | | |calculata conform normativelor in vigoare)8 | | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |16. |Costul amortizarii bunurilor de natura activelor fixe (calculat conform prevederilor legale)9 | 1.100 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |17. |Alte cheltuieli, din care: | 136,45 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |- furnituri si alte cheltuieli de birou | 81,87 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |- carti, reviste, publicatii si abonamente | 54,58 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |- cheltuieli cu protectia muncii | 0 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |- perisabilitati si pierderi in cadrul normelor | 0 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |- cheltuieli pentru prelucrarea automata a datelor | 0 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ | |TOTAL: | 71.078,546 | +----+-----------------------------------------------------------------------------------------------+------------+ |
1Cand se asigura de la reteaua
publica locala, costurile sunt cele evidentiate in documentele de plata. Cand
incalzirea se realizeaza prin centrale termice proprii sau cu sobe, se vor lua
in calcul costurile efective ocazionate de acestea.
2Pentru deplasarile cu mijloace auto
proprii, baza de calcul este cea stabilita prin reglementarile in vigoare din
cadrul Ministerului Apararii.
3Se stabilesc pe baza consumurilor
normate, la pretul de aprovizionare inclusiv TVA.
4Se stabilesc pe baza consumurilor
normate, la pretul facturat de furnizori si prestatori de servicii.
5Se stabilesc pe baza consumurilor
normate, la pretul facturat de furnizori.
6Se stabilesc pe baza facturilor
emise de prestatorii de servicii.
7Se stabilesc pe baza facturilor
emise de prestatorii de servicii.
8Se calculeaza potrivit normelor si
normativelor interne ale Ministerului Apararii si nu pot fi mai mari decat
valoarea amortizarii corespunzatoare unei zile de cazare.
9Se calculeaza potrivit relatiei:
valoarea de amortizare pe o zi = valoarea constructiei
actualizata/60 de ani (durata de exploatare) x 365 de zile.
ANEXA Nr. 6
la instructiuni
la instructiuni
DREPTURILE SI OBLIGATIILE
persoanelor care folosesc spatiile destinate cazarii, refacerii
capacitatii de munca si activitatilor recreative si sportive
din administrarea Ministerului Apararii
persoanelor care folosesc spatiile destinate cazarii, refacerii
capacitatii de munca si activitatilor recreative si sportive
din administrarea Ministerului Apararii
A. Persoanele care folosesc spatiile de cazare din
administrarea Ministerului Apararii au urmatoarele drepturi si obligatii:
1. Drepturi:
a) sa primeasca de la camerista sau receptionerul de
serviciu spatiul repartizat, in perfecta stare de curatenie si cu dotarile
complete, potrivit inventarului si categoriei de clasificare a acestuia;
b) sa foloseasca serviciile, dotarile si instalatiile
unitatii de cazare pe toata durata cazarii, fara restrictii sau derogari de la
normele de calitate prescrise;
c) sa primeasca raspunsuri justificate si in termen la toate
observatiile pe care le fac in legatura cu calitatea dotarilor, instalatiilor
si serviciilor, comportamentul personalului de serviciu si al celorlalte persoane
cazate;
d) sa primeasca act doveditor - chitanta, nota de plata si
alte documente doveditoare - pentru orice suma achitata unitatii de cazare.
2. Obligatii:
a) sa nu introduca in unitatea de cazare, fara aprobarea
receptionerului de serviciu, persoane care nu sunt inscrise in registrul de
evidenta;
b) sa nu introduca in unitatea de cazare animale, reptile,
pasari, insecte, pesti;
c) sa respecte cu strictete ordinea interioara, sa pastreze
linistea si sa aiba un comportament decent in relatiile cu personalul de
serviciu si cu celelalte persoane cazate;
d) sa nu introduca si sa nu depoziteze in camera materiale
si substante explozive, inflamabile, radioactive, chimice, halucinogene sau
urat mirositoare;
e) sa nu pastreze in camera produse alimentare usor alterabile;
f) sa foloseasca cu grija, fara a produce stricaciuni,
inventarul de camera, instalatiile si dotarile luate in primire, iar la
plecarea din camera sa inchida robinetele de apa si gaze si sa stinga luminile;
g) sa foloseasca doar aparatele electrocasnice omologate, in
buna stare de functionare, fara improvizatii si numai cu puteri monofazate de
maximum 2 kW;
h) sa respecte intocmai regulile de prevenire si stingere a
incendiilor;
i) sa nu schimbe aranjamentul mobilierului si obiectelor de
inventar din dotarea incaperilor;
j) sa nu pastreze in camera obiecte si lucruri personale
voluminoase si sa foloseasca spatiile mobilierului pentru depozitare;
k) sa sesizeze imediat camerista sau receptionerul de
serviciu despre defectiunile constatate, in vederea remedierii lor;
l) sa anunte receptionerului de serviciu, pana la ora 12,00,
intentia prelungirii sau reducerii perioadei de cazare;
m) sa achite, inainte de a parasi unitatea de cazare, toate
cheltuielile pe care i le datoreaza acesteia, potrivit tarifelor, inclusiv
contravaloarea pagubelor produse din vina lor, pe durata cazarii, iar in cazul
in care suma de plata nu poate fi achitata pe loc sau persoanele in cauza nu
recunosc paguba produsa, pentru recuperarea prejudiciului se va actiona in
termenele si conditiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare;
n) la parasirea temporara a unitatii de cazare, sa predea
cheia de la camera la serviciul de receptie, iar la terminarea perioadei de
cazare sa anunte camerista sau receptionerul de serviciu si sa le predea
inventarul camerei.
B. Persoanele care folosesc amenajarile recreative si
sportive din administrarea Ministerului Apararii au drepturile si obligatiile
prevazute la lit. A, completate de sefii acestor unitati, la specificul
serviciilor prestate.
C. Nerespectarea prezentelor norme de catre persoanele care
folosesc spatiile de cazare si amenajarile recreative si sportive va atrage evacuarea
imediata a acestora si sesizarea sefilor ierarhici.
NOTA:
-In conformitate cu art. 60 din S.S.M.-1, Instructiuni
privind organizarea si desfasurarea activitatii de securitate si sanatate in
munca in Armata Romaniei, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nr.
M.219/2007*), prin
grija sefilor unitatilor de cazare si agrement, la intrarea in obiectivele
militare, personalului i se face un instructaj minimal in domeniul securitatii
si sigurantei in munca, pe care trebuie sa il respecte pe timpul sederii.
-Prin grija sefilor unitatilor de cazare si agrement,
drepturile si obligatiile persoanelor care folosesc serviciul acestor unitati
se afiseaza in mod vizibil la receptie (intrare).
___________
*)Ordinul ministrului apararii nr.
M.219/2007 nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
deoarece avea ca obiect reglementari din sectorul de aparare a tarii si
securitate nationala.
ANEXA Nr. 7*)
la instructiuni
la instructiuni
___________
- Model -
INSEMN DISTINCTIV
+--------------------------------------------+
| MINISTERUL APARARII | | SIGLA | | | | | | CAMIN MILITAR |30 cm | DE | | GARNIZOANA | | | | CATEGORIA ... | +--------------------------------------------+ 40 cm |
NOTA:
-La
cabanele militare, centrele de refacere a capacitatii de munca a personalului
armatei si sanatorii se va afisa un insemn distinctiv asemanator celui de mai
sus.
ANEXA Nr. 8
la instructiuni
la instructiuni
CRITERII
privind repartizarea spatiilor de cazare in centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei, cabanele militare
si sanatoriile Ministerului Apararii
privind repartizarea spatiilor de cazare in centrele de refacere a
capacitatii de munca a personalului armatei, cabanele militare
si sanatoriile Ministerului Apararii
Repartizarea
nominala a spatiilor de cazare se face conform punctajului obtinut de catre
fiecare persoana care a inaintat raport structurii care are in subordine
respectiva locatie, incepand cu cel care cumuleaza cele mai multe puncte, in
ordinea descrescatoare a punctajului, astfel:
▪
pentru personalul care nu a beneficiat in anul anterior .............. + 3p
▪
pentru personalul care nu a beneficiat in ultimii 2 ani .............. + 6p
▪
pentru personalul care a beneficiat in anul anterior ................. - 1p
▪
pentru personalul cu functii de conducere ............................ + 1p
▪
pentru fiecare copil aflat legal in intretinere ...................... + 1p
▪
pentru personalul casatorit .......................................... + 1p
▪
pentru personalul din unitatile operationalizate ..................... + 1p
▪
pentru cadrele militare in rezerva si in retragere ................... - 2p
▪
pentru vechime in serviciu de pana la 10 ani inclusiv ................ + 6p
▪
pentru vechime in serviciu de pana la 20 de ani inclusiv ............. + 4p
▪
pentru vechime in serviciu de pana la 30 de ani inclusiv ............. + 2p
ANEXA Nr.
9
la instructiuni
la instructiuni
- Model -
REGISTRUL
de evidenta a persoanelor cazate
de evidenta a persoanelor cazate
+----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+-------------------------+
| | | | | | Nr. | | | Nr. de | | | | | Semnatura | | | |Numele si | | U.M. | ordinului | | Seria |inmatricu-| | | |Nr. +------------+------------+ |Nr. | Nr. |prenumele | Gradul | si |de serviciu |Domiciliul|si nr. B.I.| lare al |Scopul | Data | Data | de | | | |crt.|camerei|(cu litere| | garnizoana | sau al | |(C.I.) sau |autoturis-|sosirii|sosirii|plecarii|zile|de predare a|de primire a| | | |de tipar) | |(institutia)|legitimatiei| | pasaport | mului | | | | |inventarului|inventarului| | | | | | | militare | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ | | | | | | | | | | | | | | | | +----+-------+----------+------------+------------+------------+----------+-----------+----------+-------+-------+--------+----+------------+------------+ |